30. 9. 2016

Štyri spôsoby ako zistiť prístup značiek kozmetiky k ochrane zvierat


Viete, čo je účinné na žiarivú, zdravú pokožku?  Každý deň zjesť hrsť orechov alebo semiačok a listovú zeleninu. Existuje zbytočnejšie utrpenie, ako pre výrobky, s ktorými sa snažíme vyzerať dobre? Ak daná kozmetika musí byť testovaná, je jasné, že obsahuje úplne niečo iné, ako prírodné zložky - a to v konečnom dôsledku nie je dobré ani pre nás.

Pozitívny vývoj zákonov
Európske zákony v súvislosti s ochranou zvierat napredujú a testovanie kozmetiky je pre firmy s oficiálnym sídlom v Európe zakázané, rovnako ako testovanie na zvieratách na tomto území. Zákony prijaté pred nielkoľkými rokmi zakazujú navyše predávať v Európe výrobky, ktoré boli testované na zvieratách alebo zahŕňať do kozmetiky takéto prísady.

Dobrá a zlá správa
Výbornou správou je, že v Európe je testovanie kozmetiky zakázané. Zlou správou je, že výrobky naďalej bežne predávajú firmy obchodujúce na trhoch mimo Európy – a to takých, kde je testovanie kozmetiky na zvieratách povinné k tomu, aby výrobok v tejto krajine mohol byť uvedený na trh. O takýchto firmách sa preto vo všeobecnosti nedá povedať, že netestujú výrobky na zvieratách. Ďalej môže kozmetika aj napriek zákonom obsahovať prísady, ktoré sú aj tak testované na zvieratách, pretože nespadajú pod bežné "kozmetické prísady". Intormácie o zmienených zákonoch sú aktuálne k 30. 9. 2016 - deň napísania článku.

Štyri spôsoby ako zistiť prístup značiek kozmetiky k ochrane zvierat:

1. Kometické firmy na zozname organizácie PETA
Peta je vo svete známa organizácia na ochranu zvierat, v doslovnom preklade znamená ľudia za etické zaobchádzanie so zvieratami a často ju reklamou podporujú známi herci či speváci. Na jej stránke je uvedený zoznam firiem, ktoré netestujú svoje výrobky na zvieratách. Je možné, že na tomto zozname kozmetiku, ktorú bežne používate nenájdete – môže to byť z dôvodu že o uvedenie na tento zoznam sa neuchádzajú firmy, ktoré majú iné certifikáty o tom, že netestujú kozmetiku na zvieratách. V taktomto prípade odporúčam vyskúšať bod číslo 4.

2. Kozmetické firmy na zozname HCS (leaping bunny)
Certifikát HCS – Humane cosmetics standad – Humánny kozmetický štandard má označenie na zadnej strane výrobkov v podobe skákajúceho zajačika s dvomi hviezdičkami po stranách. Tieto firmy pravidelne kontroluje audit, ktorý overuje že v súčasnosti netestujú výrobky na zvieratách, ani za testovanie neplatia iným firmám. Ak ste na tomto zozname nenašli firmu, ktorú hľadáte, môže to byť z dôvodu, že jej bol udelený iný podobný certifikát a o tento konkrétny sa teda neuchádzala. Preto odporúčam bod 4.

3. Logo Vegan – The vegan society
Niektoré firmy používajú označenie logom Vegan (na zadnej strane výrobku je logo Vegan pričom v tvare prvého písmena V je slnečnica). Toto logo znamená, že výrobok neobsahuje živočíšne ingrediencie a ani nebol testovaný na zvieratách.

4. Internetový vyhľadávač
Ak sa chcete dozvedieť viac o zodpovednosti kozmetických firiem ktorých výrobky si kupujete, najlepší spôsob je pohľadať si tieto informácie priamo vo vyhľadávači. Pre tých, ktorí hovoria po anglicky bude toto vyhľadávanie veľmi jednoduché, stačí zadať: Does company xxx test on animals? a o pár minút budete vidieť výsledky.

Zdroje
https://www.cosmeticseurope.eu/safety-and-science-cosmetics-europe/alternative-methods/eu-ban-on-animal-testing.html
http://ethicalelephant.com/crueltyfree-vs-vegan/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...